Ahad, 30 Januari 2011

Mengertilah awak...

awak igat tak kisah cinta kita yang dulu???waktu tu hanya awaklah yang ada dalam hati saya..orang yang lain yang lagi bagus dari awak pun saya tak pandang..walaupun awak tak ensem,keja biasa dan pakai kereta mini sebab waktu tu hanya awak yang saya percaya,cinta,sayang dan rindu..percayalah lah hanya awak saja dalam hati saya...awak ingat tak..cinta kita cinta jarak jauh??saya kat utara awak kat selatan hanya sms,email.chatbox menjadi perhubungan kita..orang kata jangan bercinta jarak jauh ..tapi saya bangga sebab kita bertahan selama 4 tahun..kita jumpa hanya bila saya balik cuti..waktu tu dunia ni hanya kita yang punya..rindu,cinta dan sayang kita berbalas..awak tahu tak saya sangat mencintai diri awak..awak ingat tak suatu hari tu saya cakap saya ternampak gambar awak dengan seorang perempuan dalam facebook???sebenarnya saya tak tahu pun awak ada facebook??tapi ada orang kata jangan percaya cinta jarak jauh...bila saya tanya sapa perempuan tu awak kata tu bekas teman wanita awak..tapi saya pelik kenapa awak masih letak gmbar tu..awak cakap ex gf awak tu guna email awak untuk buat facebook..tapi saya masih pelik kenapa dia letak gambar tu sedangkan hubungan kita dah masuk 4 tahun..lagipun awak mengaku saya cinta pertama awak..saya lah segala-galanya bagi awak...tapi saya memang bodoh waktu itu..saya percaya kata-kata awak..awak ingat tak beberapa hari lepas tu saya dapat tahu awak dah tunang..terima ksaih pada adik awak sebab hati saya tergerak untuk tidak percaya pada awak..awak tahu tak bertapa hancur berkecai hati saya..saya menangis dan terus menangis orang lain tidak saya pedulikan lagi..waktu tu hanya kawan-kawan ja menjadi penasihat saya..saya sangat hargai mereka lebih dari awak waktu tu..mereka suruh saya tinggalkan  awak,benci awak dan bunuh awak dalam hati dan minda saya..dan itulah yang buat saya pujuk hati sendiri..saya cuba tabah kan hati..saya kuatkan semangat..saya dekat kan diri dengan tuhan..say cuba cari ketenangan tapi hati saya masih sedih..perasaan saya hiba..kenapa awak sanggup menipu saya sedangkan selama ini saya dah bagi yang terbaik untuk awak..awak ingat tak akhir nya awak mengaku jugak depan saya yang awak dah bertunang..mungkin awak dah tak sanggup nak sorok daripada saya lagi kan..waktu tu jantung..airmata saya mengalir tak henti-henti..awak pujuk saya,awak cium tangan saya...awak nampak saya menagis..awak pun menangis..awak kata awak dipaksa tapi awak restu keluarga lebih penting dan saya lepaskan cinta hati saya iaitu awak demi keluarga awak...saya tak mahu awak dibenci keluarga awak..saya tak mahu awak dihina oleh orang biarlah saya mengalah..mengalah untuk orang yang saya sayang sebab saya tahu kalau kita bagi apa yang kita sayang kat orang insyaALLAH pahala itu milik kita..saya bahagia bila tengok awak bahagia walaupun hati,jiwa dan perasaan saya terseksa,saya dah boleh terima hakikat..awak sejak tu awak sering hubungi saya..sampai saya jadi rimas..awak pujuk rayu saya..awak mahukan saya..awak mula berkata bukan-bukan..sehingga saya rasa saya akan menjadi perampas tunang orang..tapikan awak dengan rela hati saya melepaskan awak...sebab saya tahu saya terlalu percayakan awak..sehingga saya jadi bodoh dalam menilai cinta awak..saya percaya yang awak tak akan kembali pada saya..hati kita milik kita..awak masih ingat malam awak bernikah..awak hubungi saya banyak kali..saya nekad saya akan putus terus hubungan kita..awak masih lagi menganggu hubungan saya..tapi saya sabar..saya teruskan hidup dengan kejayaan yang saya impikan dan awak......saya tiggalkan dalam memori hidup saya...awak walaupun awak sering hadir dalam angan-angan saya..saya tetap akan tabah untuk mengatasiny..saya cuma doakan kebahagiaan awak..semoga awak tak kan hadir dalam mimpi @ fikiran saya..terima kasih sebab hancurkan hati saya...semoga saya tidak akan berjumpa dengan awak walaupun sesaat.............


                    

Tiada ulasan:

Catat Ulasan